Veel gestelde vragen

Veelgestelde vragen

in deze FAQ vind je de volgende onderwerpen

  • Kinderdisco
  • Boeken en Betalen
  • Aankomst en Locatie
  • Special Effects
  • Schuimparty
  • Promotie & PR

Kinderdisco

1. Wat neemt de DJ allemaal mee?

DiscoDieren biedt verschillende pakketten, standaard nemen wij in ieder geval speakers, een draaitafel en discolampen mee.
Daarnaast biedt DiscoDieren ook pakketten met rookmachine, bellenblaasmachine, photobooth, etc.
De extra's vind je op deze pagina. Extra's reken je af met ExCoins, bij elk pakket zit een bepaalde hoeveelheid ExCoins waardoor je je eigen pakket kan samenstellen.

2. Kan ik DiscoDieren ook zonder apparatuur boeken?

Ja dat kan zeker. In dat geval gaan we er van uit dat de locatie professionele apparatuur regelt met een pioneer draaitafel (geschikt voor Rekordbox USB-sticks).

3. Hoe ziet de kinderdisco eruit?

Dat verschilt per pakket en locatie. Standaard zetten we in ieder geval een draaitafel, 2 speakers en discolampen neer. Eventueel plaatsen we daar een DiscoDieren achtergrond achter (als wij dat vinden passen bij de locatie en als het fysiek past). Boek je ons buiten inclusief kinderdisco tent dan vormt deze uiteraard het decor.

4. Wat regelen jullie / Wat moet ik zelf doen?

Wij zorgen voor alle benodigde apparatuur en entertainen de kinderen van het eerste tot en met het laatste moment. Zelf regel je een locatie, eten/drinken en de uitnodigingen/aanwezigheid van kinderen. We verwachten dat er tijdens de disco wel begeleiding is van volwassenen voor niet-entertainment gerelateerde zaken.

5. Waar vind ik de tarieven?

Voor kinderfeestjes, schuimparties en schoolfeesten bieden we standaard tarieven. Je vindt ze op de volgende pagina's, let op: even scrollen.
Tot en met 7 jaar (minidisco):
Minidisco

Tot 11 jaar:
Kinderdisco

Groep 8:
Tienerdisco

Schuimparty:
Schuimen, Schuimen!

Schoolfeesten:
Schoolfeesten

Boeken & Betalen

1. Wat is de boekingsprocedure?

Voor veel soorten feestjes heeft DiscoDieren standaard pakketten. Dit geldt voor bijvoorbeeld schoolfeesten en kinderpartijtjes.
Je kunt vervolgens boeken door contact op te nemen per mail of contactformulier. We helpen je graag als je advies wil over welk pakket het beste bij je past.
Nadat je contact hebt opgenomen ontvang je een offerte. Deze is te accepteren middels een link of door je akkoord te sturen via e-mail. Als de offerte geaccepteerd is ontvang je een factuur ter bevestiging van je boeking.

2. Wanneer moet ik betalen?

De regel is dat de factuur van het feest voor aanvang van het feest voldaan moet zijn. Dit kan per bankoverschrijving. Betaal je liever op de dag zelf? Laat dit van te voren weten. Je kunt op de dag zelf betalen via betaalverzoek of contant (gepast).
Zakelijke klanten mogen achteraf betalen.

3. Kan ik een optie nemen op een datum?

Ja, dat is zeker mogelijk. In dat geval houden we de datum voor je vast tot er een andere aanvraag binnenkomt voor dezelfde datum. De optie blijft standaard 3 dagen staan.
Let op: als er een andere aanvraag binnenkomt voor dezelfde datum, moet je binnen 24 uur beslissen of je gebruik wilt maken van de optie.

4. Ik organiseer de kinderdisco samen met andere ouders. Kunnen we de rekening splitsen?

DiscoDieren stuurt voor de boeking 1 factuur. Dat betekent dat er 1 contactpersoon is voor DiscoDieren. Uiteraard kunnen jullie er zelf voor kiezen om dit te delen; DiscoDieren faciliteert dat echter niet. Het samen organiseren van een kinderdisco moedigen wij overigens wel aan: het is fijn om de organisatie samen met anderen te doen en de kinderen vinden dat over het algemeen ook erg leuk!

5. Rekent DiscoDieren reiskosten?

DiscoDieren rekent geen kilometerkosten binnen Nederland en Belgie. Wel worden eventuele parkeerkosten of overvaarkosten in rekening gebracht.

6. Hoe lang van te voren moet ik boeken?

Wij hanteren geen minimale/maximale periode waarbinnen je moet boeken. We adviseren wel om tijdig contact op te nemen, zeker in de periode rond het einde van het schooljaar, Sinterklaas en Carnaval wordt vroeg geboekt door mensen. Ben je flexibel met de datum dan kunnen we altijd een disco regelen in de periode die je voor ogen hebt.

Aankomst & Locatie

1. Wanneer kan ik de DJ verwachten?

De DJ arriveert standaard een uur van te voren. Echter in een drukke periode kan dit korter zijn; hierover word je vooraf geïnformeerd. Heb je de Kinderdisco Tent bijgeboekt? Dan kan het zijn dat het opbouwen 1.5 uur van te voren is.

2. Wat moet er aanwezig zijn op de locatie?

De DJ verwacht een vrije ruimte voor de draaitafel, speakers en discolampen. Ook is er een lege ruimte als dansvloer nodig. Tot slot hebben we een stopcontact nodig; het liefst een vrije groep. Let op: wij gebruiken geen verdeeldozen van derden; zorg dus voor een vrij stopcontact.

Is je boeking buiten? In dat geval is een overkapping vereist. Wij kunnen onze eigen kinderdisco tent meenemen. Je mag ook zelf voor een degelijke oplossing zorgen.

3. Heeft de DJ hulp nodig?

Over het algemeen hoef je geen hulp te bieden tijdens het op- en afbouwen. Er is een aantal uitzonderingen:

1) Als de auto niet dichtbij de show locatie kan komen verwachten we dat er 2 mensen zijn die kunnen helpen met tillen.

2) Bij het opbouwen van de kinderdisco tent is het handig als 2 mensen kunnen helpen met het 'uittrekken' van de tent.

4. Wat moeten we verder regelen voor de DJ?

Zorg ervoor dat je van tijd tot tijd iets te drinken aanbiedt aan de DJ. Heb je daar geen tijd voor? Zorg dan voor een fles/kan drinken + glas.

Special effects

1. Is het mogelijk om mijn kinderdisco te voorzien van special effects?

Jazeker, standaard bieden wij de volgende opties: sneeuw, schuim, bellenblaas, confetti, rook, stroboscoop, vuurwerk en blacklight.

2. Kan de rookmachine overal ingezet worden?

De rookmachine kan niet gebruikt worden in combinatie met rookmelders. Controleer van te voren of er rookmelders aanwezig zijn, of die eventueel uitgeschakeld kunnen/mogen worden en of ze doorgeschakeld staan naar de brandweer. DiscoDieren is niet aansprakelijk voor eventuele uitruk-kosten van de brandweer ;)

3. Kan de bellenblaasmachine overal ingezet worden?

De bellenblaasmachine kan in elke ruimte gebruikt worden. Controleer van te voren wel of aanwezige vloeren, meubels en muren niet direct schade hebben als ze in aanraking komen met zeep. Sommige vloeren kunnen erg glad worden in combinatie met de bellenblaasmachine, in zo'n geval zullen we er voor kiezen om de bellenblaasmachine uit te schakelen.

4. Sommige kinderen hebben last van astma / epilepsie

Als dit bekend is geef dit dan direct aan bij de DJ. Bij gebruik van de stroboscoop / rookmachine zetten we altijd een banner neer waarmee we kinderen vragen om zich te melden bij de DJ als ze last hebben van astma/epilepsie.

Schuimparty

1. Wat neemt de DJ allemaal mee?

De Disco wordt standaard gegeven vanuit een disco tent, 3x3 of 5 x 3.5. Daarnaast nemen we standaard 1 of 2 speakers mee en natuurlijk het schuimkanon.

2. Gebruiken jullie een bak of andere afzetting?

Nee. Als wij een bak mee zouden nemen dan zouden we daarmee de suggestie wekken dat al het schuim binnen de bak blijft en dat is niet zo. Daarnaast kunnen kinderen in paniek raken en als je een bak gebruikt kunnen ze niet snel vertrekken. Ook zien we vaak dat jongere kinderen graag aan de rand van het schuim blijven. Door geen bak / andere afzetting te gebruiken is dit mogelijk.

3. Wat moeten we allemaal regelen?

We hebben een grote open ruimte nodig (bijvoorbeeld een plein of veld), vrij van stopcontacten en schoon (veel kinderen gaan het schuim in op blote voeten). Op de plaats waar we draaien hebben we stroom en water nodig; we hebben voor stroom standaard 25 meter kabel mee (we kunnen langere kabels voorzien) en voor het water 25 meter tuinslang. De watervoorziening ter plekke moet voorzien zijn van een standaard Gardena aansluiting.

4. Hoe lang blijft het schuim liggen?

Dit is volledig afhankelijk van het weer, maar het kan soms een dag blijven liggen. Wil je dat het schuim snel verdwijnt na de schuimparty? Dan raden we aan om zelf een tuinslang met sproeikop te regelen.

5. Heb je tips voor kleding?

Wij adviseren gasten van een schuimparty om geen slippers te dragen - die raak je gegarandeerd kwijt. Daarnaast adviseren we om geen witte kleding te dragen.

6. Is het toegestaan om de schuimparty te combineren met watergevechten/waterpistolen/etc.?

Nee. In verband met de veiligheid van de kinderen, onze medewerkers en de apparatuur is dit niet toegestaan.

Promotie & PR

1. Hoe kan ik mijn show met DiscoDieren aankondigen

DiscoDieren stelt op verzoek logo's en afbeeldingen beschikbaar.
Let op, het kan zijn dat DJ Blijwin langskomt als je DiscoDieren boekt. Indien je gebruik maakt van ons scherpe DiscoDieren tarief is het niet toegestaan om de show met Blijwin aan te kondigen - er moet in dat geval aangekondigd worden met DiscoDieren.

2. Kan DiscoDieren helpen met de promotie van mijn evenement?

Ja zeker. DiscoDiieren heeft een eigen Grafisch ontwerper in dienst en helpt je graag om een geweldige poster, flyer of social media bericht te maken. Daarnaast kan DiscoDieren speciaal voor jouw evenement een filmpje opnemen die je op Social Media kan plaatsen.

Daarnaast heeft DiscoDieren zelf ook eigen Social Media kanalen (Facebook, Instagram, Youtube) met een groot bereik door heel Nederland, als je uiting voldoet aan onze kwaliteitseisen dan delen we die graag op social media. Vergeet niet om DiscoDieren mede-organisator te maken van je Facebook event.